Sivun näyttöjä yhteensä

Translate

maanantai 11. maaliskuuta 2013

Neuleita

Tämän talven aikana olen opetellut kutomaan pieniä minineuleita, mikä ei aivan helppoa olekaan. Syksyllä tein ensimmäiset minisukat, sen jälkeen niitä on valmistunut jo aika monta paria. Muutamat olen myynytkin facebookin nukkekotikirppiksellä ja onkin kivaa nähdä omia tuotoksia uusissa kodeissa!
Ensimmäisten sukkien kutominen oli lievästi sanoen tuskaista, puikkoina 1mm paksuiset rautalangan pätkät jotka takertelivat  ja taipuivat mutkille koko ajan. Silmukat karkasivat ja olin vähällä lopettaa alkuunsa. Pikkuhiljaa kuitenkin opin etten puristanut puikkoja liikaa niin alkoi sujua paremmin.
Kyllä olin ylpeä kun ensimmäinen pari oli valmis! Nyt niitä syntyy jo ihan telkkaria katsellessa, ihan ihmettelen että mikä siinä niin vaikeata oli.
Tässä muutama pari näytille!
Ruokahaluhan kasvaa syödessä niin sitten pitikin yrittää kutoa villapaita. Kyllähän sekin sitten onnistui mutta ei sekään ihan leikiten sujunut. Tällä iällä tekee näkökin kiusaa, varsinkin tumma lanka oli vaikea jos sattui silmukka karkaamaan niin pääsin melkein helpommalla kun en yrittänytkään pyydystää sitä vaan aloitin vaan kappaleen alusta. Kyllä siinä ärräpäitä pääsi. No nyt on valmistunut useampikin villapaita ja -takki, pari olen myynyt kirppikselläkin.
Tämä kutominen on kivaa ja koukuttavaa, pieni neuletyö on helppo pitää myös matkoilla mukana.
Tässä miesväen neuleita:
Tässä naisten neuleita:

Nyt ostin uudet puikot 0,8mm, ja uutta lankaa, on taas uusi opettelu, haastetta riittää.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti